Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
meritx

مریتکس مرجع تبلیغات و برندینگ

۵ ترند مهم و استراتژیک بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

اگر شما نیز صاحب کسب‌وکار آنلاین هستید و می‌خواهید در بازار رقابتی آینده موفق باشید، همراه مریتکس باشید تا شما را با مهم‌ترین ترند های بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم.

بازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های اثبات‌شده و کارآمدی است که با استفاده درست از آن می‌توان وضعیت کسب‌وکارها را متحول کرد. امروزه بسیاری از برند ها به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا پی برده و با استفاده از آن تلاش می‌کنند که کسب‌وکار خود را رونق بخشند. با این حال، در سال ۲۰۲۰ نیز کانتنت مارکتینگ همچنان اهمیت بسیاری خواهد داشت.در ادامه، پنج ترند مهم این حوزه را بیان خواهیم کرد.

 

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (Augmented Reality) یکی از بزرگترین ترند های تکنولوژی است که با فراگیرتر شدن تلفن های هوشمند و دستگاه‌های مبتنی بر AR، شاهد گسترش آن در میان کاربران خواهیم بود. بازی Pokemon Go یا Snapchat lens از همان تکنولوژی واقعیت افزوده ساخته شده اند.

طبق تحقیقات انجام شده تا سال ۲۰۲۲، تعداد کاربرانی که از فناوری واقعیت افزوده بر روی تلفن های هوشمند استفاده می‌کنند، به ۳٫۵ میلیارد نفر (۴۴ درصد از کل جمعیت) خواهد رسید. افزون بر این، تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده، درآمدی ۱۵ میلیارد دلاری را به همراه خواهند داشت. واقعیت افزوده تجربه‌ای متفاوت را برای خریداران به ارمغان آورده و به شما این امکان را می‌دهد که هر آنچه مخاطب دوست دارد را به شیوه‌ای مفید در اختیار آنها قرار دهید. با استفاده از واقعیت افزوده افراد می‌توانند قبل از خرید محصولات، آن را استفاده کنند و دقیقا نتیجه آن را به‌شکل مجازی حتی بر روی خودشان مشاهده کنند. برای مثال پوشیدن لباس، آرایش و همچنین مشاهده وسایل خانه در محیط.و یا مشتری‌ها می‌توانند یک تجربه حضور در یک مکان فیزیکی را داشته باشند. برای مثال در قالب یک استادیوم ورزشی یا کافی‌شاپ قرار بگیرند، بدون اینکه از خانه خارج شوند.

 

سوشال مدیا

بر اساس گزارش سایت سوشیال تایم ، بودجه‌ای که برندهای مختلف برای بازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر خواهند گرفت، طی ۵ سال آینده دو برابر خواهد شد. تقریبا دو سوم از کاربران اینترنت در سراسر دنیا، قبل از اینکه محصولی را خریداری کنند، در اینترنت در مورد آن تحقیق می‌کنند و بخش عمده‌ای از همین ترافیک روانه به بررسی کانال‌های مختلف سوشال مدیا اختصاص داده میشود.

برای درک بهتر می‌توانید نگاهی به روند توسعه گوشی های موبایل در ۱۰ سال گذشته داشته باشید. تلفن های بزرگ و نه‌چندانی زیبایی که با آنتن‌های بزرگ و قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسیدند، حالا به ابزارهای پیشرفته و هوشمند تبدیل شده‌اند که تقریبا همه ما برای انجام کارهای روزمره خود به آنها نیاز داریم.

در نتیجه همین پیشرفت، روزبه‌روز به تعداد افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود و این اتفاق مساوی افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی است. با توجه به جایگاه محصولات هوشمند، بعید است به این زودی‌ها شاهد ناپدید شدن شبکه های اجتماعی یا حداقل کمرنگ شدن آنها باشیم. شبکه های آنلاین، مردم را در کنار یکدیگر جمع کرده و به برندهای مختلف اجازه می‌دهند محصولات و خدمات خود را به آسانی تبلیغ کنند.

 

محتوای ویدیویی

معمولا وقتی کسی می‌خواهد با محصولات یا سرویس‌های جدید آشنا شود، ویدیو را به سایر انواع محتوا ترجیح می‌دهد.هشتاد درصد مردم می‌گویند وقتی می‌خواهند محصولی را به صورت آنلاین خریداری کنند، معمولا سراغ ویدیوها می‌روند. بیش از ۵۰ درصد می‌گویند ویدیوهای آنلاین به تعیین برند یا محصولی که قصد خریداری آن را دارند، کمک می‌کند. به علاوه، ۵۵ درصد از مردم نیز هنگام خرید، ویدیوهای آنلاین را هم تماشا می‌کنند.

طی چند سال اخیر، جدای از پست‌های وبلاگی، تولید محتوای ویدیویی در اولویت تولید برندها بوده است. اگر کسب‌وکارهای آنلاین ایده مناسبی برای داستان‌سرایی برند(Brand storytelling) نیز داشته باشند، می‌توانند نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری را تا حد زیادی افزایش دهند. از ویدیو می‌توان برای بیان داستان برند، ارائه راهکارهای واقعی برای حل مشکلات روزمره و جذب مشتری استفاده کرد.

فناوری صوتی

این روزها بسیاری از مردم برای انجام کارها از دستیارهای مجازی مختلفی مثل الکسا و سیری کمک می‌گیرند؛ پس چرا این فناوری جدید، تغییری اساسی در دنیای دیجیتال ایجاد نکند؟ با تبدیل کنترل صوتی به بخشی از چیزهایی که ما هرروز با گوشی موبایل خود انجام می‌دهیم، می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین ترند های بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰، فناوری صوتی خواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده تکنولوژی صوتی پایان ناپذیر است. با این حال، یک موضوع را نمی‌توان انکار کرد: جستجوی صوتی در میان مردم بسیار فراگیر شده است؛ به همین جهت، حالا بسیاری از دستگاه‌های هوشمند برای جستجوی صوتی بهینه شده‌اند. اما این چه معنایی برای بازاریابی محتوا دارد؟ این یعنی حالا زمان آن رسیده است تا کسب‌وکارهای مختلف، جستجوی صوتی را هم به رابط‌های کاربری، پلتفرم‌ها و وب‌سایت خود اضافه کنند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند.

اینفلوئنسرها

به‌عنوان آخرین نکته می‌توان بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) را هم به‌عنوان ترندی مهم در مارکتینگ درنظر گرفت. در واقع با رشد تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی، افراد تاثیرگذار در این رسانه‌ها هم موثرتر قبل می‌توانند فعالیت داشته باشند.

اگر در برنامه تبلیغاتی خود قصد دارید که روی رسانه‌های اجتماعی کار کنید، استفاده از اینفلوئنسرها در این سال می‌تواند برای شما موثر باشد. می‌توان اینطور گفت که ابیشتر ترندها و موضوعات داغ و پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ آینده‌ی چشم‌گیرتری خواهند داشت و در طی سال‌های آتی بیشتر از آن‌ها خواهیم شنید. ولی بازاریابی تاثیرگذار امروزه به نهایت خود رسیده است و شاید در آینده یه شکل امروزی دیگر از آن خبری نباشد.

 

اگرچه ترند های بازاریابی محتوا به همین موارد ختم نمی‌شوند، ولی این‌ها از مهم‌ترین رویکردهایی هستند که اگر آنها را به عنوان بخشی ویژه از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود در نظر بگیرید، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را تا قابل توجهی افزایش دهید.

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post